ПИСЦИ У ПОКУШАЈУ – 70. наставак романа

Ујутру, Mister New Wave је узбуђено шетао по палуби док се његов ментор Раде није појавио.
          - Како сте оно синоћ рекли: да прво морам да саградим храм! Е, да знате, почео сам да га зидам!
          - Зар? – зачудио се Раде. – Открио си нову серију коктела?



          - Не, не... Почео сам да пишем хронику, или ће бити роман, још не знам... О нашем путовању!
          Амик га изненађено погледа.
          - И ја... – поче и тада се предомисли. – И ја ти честитам!
          - Хвала, хвала! – шепурио се Mister New Wave.
          - Роман? – упита Раде изненађено.
          - Биће то трилогија! – понето обећа Mister New Wave.


          - Колико си написао? – упита радознало Амик.
          - Већ пола стране. Још толико и имаћу прво поглавље.
          Златана забаци косу и важно саопшти:
          - Ја сам јутрос записала ка5анову причу о невидљивој богињи. А ка5ан ми је обећао још много сличних прича.
          Још један писац у покушају, помисли Амик.


          Протеј се важно обрати свима.
          - Госпођо, и господо, да знате! Један врло способан новинар, по мојим упутствима, пише моју нову књигу: „Водич кроз бизнис“. Негде је на половини...
          - И ја понешто бележим – признаде Прекобарац. – Покушавам да саберем своја сазнања са путовања...
          Аух, помисли Амик.    
          - То би могао да буде наслов – укључи се Раде. - Сазнања са путовања. Мада римовање у наслову више смета него што доприноси...
          Амик се сумњичаво загледа у њега. Ка5ан је усмени приповедач, још је остао Раде.
          Е, вала, писаћеш и ти, помислио је. Ако треба довешћу ти припитомљеног Пегаза!
          Раде је зурио у крошње на обали и тајанствено климао главом.
          - Не могу да замислим – рече – да седим и сатима исписујем или куцкам слова...
          - Писање је рударски посао – важно објави Амик озбиљна лица.


          - Ја причам у диктафон – објасни Раде. – И чекам да неко пронађе секретарицу за глас па да све пренесем на хартију.
          - Лепо – изјави Амик и помисли – знао сам!
          - А ти, Амик? – упита га Раде. – Који ти је роман по реду?
          Амик слеже раменима.
          - Пети, шести, седми... Не знам ни ја. То већ постаје болест – изјада се он.
          - Инфлуенца велика – присети се Раде – ал` престати неће...
          - Плови, плови брод ка рају – настави Раде да ниже стихове – са седам писаца у покушају...


          Седам писаца је набројано, помисли Амик. Значи, и ја сам ту. Зар ја међу почетницима?
          Али ту није било помоћи.
          - Можемо да оснујемо удружење у покушају – окрете он све на шалу.
          - Ни случајно! – одби Раде. – Ја не могу да будем писац из институције! Ја ћу бити институција!
          - Бићемо сви! – оптимистички изјави Mister New Wave..



          - Господо, и мене сте заинтересовали за књижевност – изјави Протеј. – Ево, ако неко жели одличан бизнис – да буде мој писац из сенке! Написаће за мене два-три романа. Сваки плаћам у висини Нинове награде! Може и дупло, ако буду два издања...
          Али нико се се заинтересова. Свако је желео сву славу за себе.

          Миливој Анђелковић

           www.amika.rs 

Коментари

Популарни постови са овог блога

ЊЕГОВО ВЕЛИЧАНСТВО ИЗДАВАЧ – ПРИЧА СА ХИЉАДУ ДРУГОГ ЕКРАНА – 102. наставак романа и још понешто...

ЕКСПЕРТ И МИРОВЊАЦИ – 101. наставак романа, КОМЕНТАРИ и МАПА романа

ЊЕГОВО ВЕЛИЧАНСТВО СА 1003. EКРАН@ - 103. наставак романа